ФЭНДОМ

At the Sorting Ceremony, the Sorting Hat tells Harry that he could be great and that Slytherin could help him achieve that greatness. When Harry pleads not to be placed there, the hat puts him in Gryffindor instead.

During the feast, while watching Professor Snape talking to Professor Quirrell, Harry experiences a sharp pain in his scar. Percy tells Harry that it is common knowledge at the school that Professor Snape is after Professor Quirrell’s job teaching Defence Against the Dark Arts.

На Церемонии Распределения Распределяющая Шляпа уверяет Гарри, что тот мог бы стать великим волшебником, и Слизерин помог бы ему достичь величия. Когда Гарри просит не отправлять туда, Шляпа определяет его в Гриффиндор.

Во время пира, когда Гарри наблюдает за разговаривающими между собой Профессором Снейпом и Профессором Квирреллом, шрам мальчика вдруг обжигает болью. Перси рассказывает Гарри о том, что всем известно, как Профессор Снейп желает занять место Проофессора Квирелла в преподавании Защиты от Темных Искусств.