ФЭНДОМ

Hagrid introduces Harry to the wizarding world, taking him to Diagon Alley, helping him buy all the things he needs for school, and buying him an owl. While helping Harry withdraw money for his supplies from Gringotts, Hagrid visits a second vault to retrieve a grubby brown package on Dumbledore’s orders, the contents of which are highly secret.

Although Hagrid was expelled in his third year at Hogwarts (for reasons he won’t explain to Harry) and his wand snapped in half, he seems able to do magic. He has a pink umbrella that he uses to, among other things, curse Dudley and speed up a boat. When Mr Ollivander questions whether Hagrid still uses the pieces of his wand, Harry notices that Hagrid clutches his umbrella very tightly.

Гарри 5Править

Хагрид знакомит Гарри с волшебным миром, взяв его с собой на Диагон Аллею, чтобы помочь ему приобрести все необходимое для школы, также он покупает ему сову в подарок ко дню рождения. Помогая Гарри снимать деньги со счета в банке волшебников - Гринготтсе, Хагрид посещает второе хранилище, чтобы получить грязный коричневый пакет по приказу Дамблдора, содержание которого совершенно секретно.

Хотя Хагрида исключили на третьем курсе обучения из Хогвартса (по причинам, которых он не хочет объяснять Гарри) и разломали его палочку на две части, он, кажется, в состоянии творить магию. Своим розовым зонтиком, помимо всего прочего, он насылает проклятие на Дадли и ускоряет лодку. Когда господин Олливандер сомневается в том, что Хагрид все еще прибегает к помощи кусочков своей палочки, Гарри замечает, как великан очень крепко хватается за зонтик.