ФЭНДОМ

Draco Malfoy is a first-year student with white-blond hair, cold grey eyes and a pale, pointed face. A Slytherin whose family has been linked to the Dark Arts, Draco often taunts Harry and his friends.

Discovered in chapter 5

Draco and Harry first meet in Madam Malkin’s Robes for All Occasions in Diagon Alley, where they are both being fitted for school robes. Draco immediately tells Harry some of his opinions: that all-wizard families (like his own) are superior to non-wizarding families, that Slytherin is the best house at Hogwarts and that it would be a crime if he were not chosen for his house’s Quidditch team. He doesn’t know at the time that he is talking to Harry Potter, and Harry leaves without introducing himself.

Драко Малфой – студент первокурсник с белоснежными волосами, холодными серыми глазами и бледным лицом с заостренными чертами. Слизеринец, чья семья была связана с темными искусствами, Драко часто насмехается над Гарри и его друзьями.

Появляется в части 5

Впервые Драко и Гарри встречаются в магазине «Мантии от мадам Малкин на все случаи» на Косой Аллее, где оба примеряют школьные мантии. Драко сразу же делится с Гарри своими соображениями: о превосходстве чистокровных волшебных семей (как у него самого) над неволшебными, о том, что Слизерин – лучший факультет Хогвартса, и что было бы преступлением не принять Драко в факультетскую команду по Квиддичу. Тогда он не знал, что разговаривает с Гарри Поттером, а Гарри в свою очередь удалился, не представившись.