ФЭНДОМ

Dedalus Diggle is a tiny wizard who sometimes wears a top hat.

Doris Crockford meets Harry inside the Leaky Cauldron the first time he visits.

Griphook is one of Gringotts’ goblins. He takes Hagrid and Harry down to Harry’s vault as well as vault seven hundred and thirteen, from which Hagrid retrieves a mysterious package.

Hedwig is a white, snowy owl that Hagrid gives Harry for his eleventh birthday. Harry finds her name in his textbook, A History of Magic.

Madam Malkin owns Madam Malkin’s Robes for All Occasions, a shop in Diagon Alley where many Hogwarts students buy their school robes. She is a short, happy witch.

Tom is the barman and innkeeper of the Leaky Cauldron. He recognises Harry on sight when Hagrid brings him into the pub.

Дедалус Дингл - это худенький, маленький волшебник, который время от времени надевает цилиндр.

Дорис Крокфорд знакомится с Гарри, когда тот впервые посещает "Дырявый котел".

Грипхук - это один из гоблинов Гринготтса. Он, вместе с Хагридом и Гарри, спускается к хранилищу Поттеров и к хранилищу 713, откуда Хагрид забирает загадочный сверток.

Хедвига - белоснежная полярная сова, которую Хагрид дарит Гарри на одиннадцатилетие. Гарри обнаруживает ее имя в книге "История магии".

Мадам Малкин является владелицей "Мантии от Мадам Малкин на все случаи", магазина на Диагон Аллее, где студенты Хогвартса покупают свои школьные мантии. Она - невысокого роста ведьма со счастливым выражением лица.

Том - бармен и хозяин "Дырявого котла". Он сразу узнает Гарри, когда Хагрид приводит того в паб.